sannas-separator

Rentouttavat aktiviteetit

Rentoudu, vetreydy ja lisää luovuutta päivään. Sannäsin Kartanolla on useita erilaisia hyvinvointiaktiviteetteja, joita järjestämme sekä ulkona puistossa ja luonnossa että sisätiloissa.

Tässä muutamia hyvinvointiaktiviteettejamme.

Tutustu myös Sannäsin ainutlaatuiseen luontoon ja kartanopuistoon, luontopolkuumme sekä frisbeegolf-rataamme!

Puistojoogaa Sannäsin Kartanolla (1 h)

Ikimetsän ® jooga on lempeä ja huoltava hathajoogatunti, jossa avataan, vahvistetaan ja tasapainotetaan kehoa ja mieltä helppojen liikkeiden avulla, omaa kehoa kuunnellen ja luonnon muotoihin asettuen. Lopuksi rentoudutaan alustoilla maaten luonnon ääniä kuunnellen.
Tunti sopii kaikille, myös ensikertalaisille ja itsensä jäykäksi kokeville.
Pukeutuminen joustaviin lämpimiin vaatteisiin. Ohjaaja tuo jooga-alustat. Ryhmän max. koko 20 hlöä.

https://www.ikimetsanjooga.fi/

Skumppajooga (45–60 min)

Kaipaatko irtiottoa hyvien ystävien seurassa? SkumppaJoogassa tehdään joogasta tuttuja liikkeitä ja liikesarjoja samalla, kun toisessa kädessä keikkuu lasi kuohuvaa. Fokus omasta kehosta ja mielestä siirretään hetkeksi muualle hyvän seuran, loistavan musiikin sekä venyttävien joogaliikkeiden voimin. Tunnilla jokainen liikkuu itselleen sopivalla tavalla. Jooga päätetään rauhalliseen loppurentoutukseen kuplivaa kilistellen.

Metsäläsnäolo – rauhoita mielesi lempeässä luonnossa (1–2 h)

Metsäläsnäolo-harjoituksessa opit pysähtymisen taitoja ja mielesi rauhoittuu. Harjoitukset tehdään luontoympäristössä tai puistossa ja ne voidaan toteuttaa kokouksen tai koulutuksen lomassa. Harjoitus sopii niin yksilö- kuin ryhmävalmennukseen: työporukalle tai ystäväjoukolle. Ohjaaja antaa konkreettisia keinoja aistien aktivointiin arjessa. Oma luontoyhteytesi elpyy ja mieli rauhoittuu. Aistisi avautuvat ja koet rauhan luonnon läsnäolossa.

Äänimaljarentoutus (1 h)

Äänimaljarentoutus on kaikille sopiva ja yksinkertainen tapa rentoutua. Äänimaljojen harmoniset ylä-äänet saavat kehon ja mielen rennoksi ja stressitason laskemaan. Ryhmälle järjestettävässä äänimaljarentoutuksessa maataan alustalla tai istutaan mukavassa asennossa. Tunti sisältää lyhyen alustuksen, rentoutuksen ja loppukeskustelun.

Mover Body & Balance (45–60 min)

Mover Body & Balance on kehonhuoltotunti, joka keskittyy syvien lihasten hallintaan, pintalihasten rentouttamiseen ja venyttelyyn sekä liikkuvuuden lisäämiseen. Tämä rauhallinen, miellyttävä ja hyvää tekevä tunti sopii kaikille! Ohjaajana on fysioterapeutti.

Wellness-vartti (10–30 min)

Kun päivä on täynnä istumista tai staattisissa asennoissa työskentelyä, keho ja mieli kaipaavat liikettä ja energiaa. Tämä taukojumppa on loistava piristys työpäivän, koulutuksen tai vaikka messupäivän keskellä. Wellness-vartissa keskitytään ennaltaehkäisemään ja hoitamaan selän sekä niska-hartiaseudun ongelmia. Varttikin saa ihmeitä aikaan. Taukojumpan kesto ja tyyli räätälöidään aina tilanteen mukaan!

SUP-lautailu

Sup-lautailu on uusi helposti omaksuttava vesiliikuntamuoto, joka sopii kaikille. Se on helppo ja hauska tapa kohottaa kuntoa ja erinomainen koko kropan harjoitus. Sup-lautailussa melotaan seisaaltaan Ilolanjoella. Valittavananne on: SUP Outdoor 1–12 hlölle, SUP Outdoor Basic (60–90 min), SUP Outdoor Melontaretki (90–120 min), SUP jooga tai SUP Pilates (45–60 min).

Hyvinvointiluennot

Mukaansatempaavat luennoitsijamme tulevat ravitsemustieteen, fysioterapian ja stressinhallinnan aloilta. Luennot voidaan pitää tietoiskuina tai pidempinä ohjelmanumeroina. Aiheina ovat mm. liikunta työssä jaksamisen tukena, ravitsemus ja painonhallinta monipuolisella ruokavaliolla, voimaa ja vireyttä arkeen, MBO ja ylipainon merkitykset, uni & stressinhallinta ja I love me -opi tuntemaan itsesi ja rakastamaan itseäsi. Järjestämme myös mindfulness-hetkiä, joihin kuuluu keskittymisharjoituksia, hiljentymistä tietoiseen läsnäoloon ja itselle tärkeiden asioiden äärelle pysähtymistä.